درباره علل کاهش وزن ناگهانی چه می دانید؟

کاهش وزن ناگهانی بدون هیچ علل و تغییری در وضعیت زندگی شخص خطرات و علایم یک بیماری را نمایان میکند. بنابراین اگر در مدت یک سال پنج درصد از وزن خود را از دست دادید حتما به یک متخصص مراجعه کنید. البته این کاهش وزن همیشه جدی نیست. بلکه امکان دارد به دلیل استرس یا اتفاقات غیر منتظره در زندگی باشد. از جمله دلایل کاهش وزن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کاهش وزن ناگهانی

کاهش وزن ناگهانی

مهم ترین علل کاهش وزن ناگهانی

  • از دست دادن عضله

از بین رفتن تدریجی بافت عضلانی یا از دست دادن عضله یکی از مهم ترین علل کاهش وزن ناگهانی است. که علائم آن کوچک بودن یکی از اندام های بدن از دیگری و یا ضعف عضلانی می باشد. بدن از بافت های بدون چربی مانند آب، استخوان، عضلات و بافت های چربی ساخته شده است، که با از دست دادن عضله وزن کاهش می یابد و دلیل آن استفاده نکردن از عضلات به مدت طولانی است. این مشکل برای کسانی که ورزش نمی کنند و شغل آنها بدون تحرک است یا مدت زمانی بستری هستند پیش می آید، استفاده از رژیم غذایی مناسب و ورزش بافت عضلانی را حفظ می کند.

  • وجود بیماری دیابت

از دیگر عوامل می توان به وجود بیماری دیابت از نوع یک اشاره کرد. که سلول های پانکراس سازنده انسولین مورد حمله سیستم ایمنی بدن قرار می گیرند، اگر انسولین نباشد بدن توانایی مصرف گلوکز موجود در خون را ندارد و همین باعث افزایش قند خون می شود که از طریق کلیه ها و به وسیله ادرار دفع می شود. با دفع ادرار کالری نیز از بدن دفع می شود.

  • ناشی از افسردگی

عوارض ناشی از  افسردگی را می توان یکی از علل کاهش وزن ناگهانی دانست که با احساس پوچی، شکست و غم به مدت دو هفته زندگی فرد را در بر می گیرد. بنابراین افسردگی بر روی فعالیت های روزمره مانند رفتن به مدرسه یا محل کار تاثیر می گذارد. همچنین افسردگی تاثیر زیادی بر کاهش اشتها دارد که موجب لاغری ناگهانی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست