رژیم در دوران بارداری چگونه است؟

"<yoastmark

در زمان بارداری بدن زنان با تغییرات هورمونی و فیزیکی زیادی روبه رو می شود بنابراین رژیم در دوران بارداری از اهمیت زیادی برای خانم های باردار برخوردار است. هر غذایی که شخص باردار مصرف می کند بر سلامت کودک و خود تاثیر می گذارد. بنابراین با رژیم غذایی متعادل و سالم مطمئن شوید که مواد غذایی را به میزان لازم دریافت می کنید. زیرا غذا منبع اولیه تغذیه جنین در شکم مادر است.

رژیم در دوران بارداری با افزایش مواد مغذی

رژیم در دوران بارداری نیازمند مواد مغذی به مقدار زیاد است. همچنین باور غلط قدیمی وجود دارد که خانم های باردار باید به اندازه دو نفر مصرف غذایی داشته باشند. که هیچ جنبه علمی ندارد و جهت حفظ سلامتی جنین و خود کافی است مصرف درشت مغذی ها و ریزمغذی ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید. درشت مغذی ها شامل چربی، پروتئین و کربوهیدرات ها هستند. که انرژی و کالری بدن را تامین می کنند. و اما ریز مغذی ها در گروه ترکیبات خوراکی هستند. که شامل مواد معدنی و ویتامین ها که میزان کمی از آنها مورد نیاز است.

چه غذاهایی مناسب این دوره است است؟

رژیم در دوران بارداری

رژیم در دوران بارداری

گروه های غذایی که شامل چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها هستند اگر بدن مواد لازم را از آنها دریافت نکند عملکرد آن مختل می شود. بنابراین باید در طول دوران بارداری غذاهای سالم و در انواع مختلف مصرف شود. همچنین غذاهای طبیعی با چربی کم جایگزین مناسبی برای غذاهای آماده و فراوری شده است. برای نمونه نوشابه و چیپس هیچ ارزش غذایی ندارند بنابراین شما می توانید از مواد پروتئینی، سبزیجات و میوه تازه را جایگزین آنها کنید. البته انتظار نمی رود که از همه غذاهای مورد علاقه خود بگذرد بلکه غذاهای مغذی را در اولویت قرار دهید طوری که هیچ گونه مواد معدنی و ویتامین ها را از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست