توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

اگرچه ممکن است افراد بدانند که خوردن غذاهای خاص می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. اما گاها افراد نمی توانند با عادت های بد غذایی که با آن مواجه شده اند مقابله نمایند. و آن را کنار گذارند! شما در زمانی در مسیر درست رژیم غذایی مناسب قلب قرار می گیرید که بدانید خوردن کدام غذاها برای شما ممنوع و محدود است.

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

 

در اینجا 7 توصیه غذایی برای بیماران قلبی وجود دارد!

 1. میزان خوراکی که در طول روز می خورید باید کنترل شده باشد!

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

 

اینکه شما چه چیز می خورید و به چه اندازه می خورید هردو به یک اندازه حائز اهمیت است. غذاهای کم کالری را بیشتر استفاده کنید. و برای کنترل کردن بخش های پرکالری می توانید در کاسه یا ظرف های کوچک غذا بخورید. اما مصرف میوه جات و سبزی جات و مواد خوراکی غنی بسیار توصیه می شود. از خوردن غذاهایی با کالری بالا و فرآوری شده، خوراکی های سرشار از سدیم باید تا حد امکان پرهیز کنید. این استراتژی رژیم قلب شما را تشکیل می دهد. تعداد وعده های خوراکی که در طول روز نوش جان می کنید را در نظر داشته باشید. در هر گروه غذایی ممکن است بسته به رژیم خاص و دستورالعمل ها و ماده غذایی این تعداد وعده غذایی متفاوت خواهد بود.

 2. تا حد امکان میوه و سبزیجات را بیشتر بخورید!

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

 

در توصیه غذایی برای بیماران قلبی سبزیجات و میوه ها منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

کم کالری و غنی از فیبر رژیمی هستند.

مثل سایر گیاهان یا غذاهای گیاهی، دارای موادی هستند که می توانند به جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کنند.

خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر می تواند به کاهش مصرف غذاهای کالری سنگین مانند گوشت، پنیر و غذاهای میان وعده کمک کند.

استفاده از میوه ها و سبزیجات در رژیم غذایی بسیار ساده است. چنانچه کافیست سبزیجات را بشویید و در یخچال نگهداری کنید. میوه ها را در یک کاسه بریزید و جلوی چشم بگذارید تا به خاطر داشته باشید که آنها را در طول روز بخورید. دستورالعمل هایی را انتخاب نمایید که سبزیجات و میوه ها را به عنوان ماده اصلی غذایی تان در بر داشته باشد. مخلوط میوه ها به عنوان میان وعده و استفاده از سبزیجات در خوراکی ها به اندازه ای خوب به شما کمک می کند که رژیم غذایی مناسبی برای بیماری قلبی تان داشته باشید.

 3. دانه های کامل را انتخاب کنید!

دانه های کامل منبع خوبی از فیبر و سایر مواد مغذی هستند. که نقش مهمی در تنظیم فشار خون و سلامت قلب دارند. شما می توانید میزان غلات کامل را در یک رژیم غذایی قلب افزایش دهید

 4. چربی های ناسالم را محدود کنید!

محدود کردن میزان چربی اشباع شده مهم ترین قدم در کنترل بیماری های قلبی عروقی است. چنانچه کاهش کلسترول خون خود گامی پراهمیت برای مقابله با بیماری قلبی عروقی است. سطح بالای کلسترول خون خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد. با کم کردن چربی گوشت و انتخاب گوشت هایی با چربی کمتر به شما کمک می شود تا در راستای رژیم غذایی مناسبی قرار بگیرید. جایگزین کم چربی گزینه خوبی برای رژیم غذایی قلب هستند. برای مصرف انواع کیک ها و کوکی ها و چیپس ها برچسب میزان کالری آنها را بررسی کنید. بعضی از این مواد خوراکی ممکن است با برچسب کاهش چربی با روغن هایی که چربی های ترانس دارند ساخته شده اند.

از روغن هایی مانند روغن زیتون می توانید استفاده کنید. چربی های غیر اشباع موجود در برخی ماهی ها، آووکادو، آجیل و دانه ها نیز گزینه های مناسبی برای رژیم غذایی سالم هستند. یک راه ساده برای افزودن چربی سالم و فیبر به رژیم غذایی شما دانه کتان است. دانه های روغنی دانه های قهوه ای کوچک هستند. که دارای فیبر زیاد و اسیدهای چرب امگا 3 هستند. برخی مطالعات نشان داده اند که دانه های کتان در برخی افراد کاهش کلسترول را در پی خواهد داشت. منتها در این زمینه تحقیقات بیشتری لازم است.

 5. منابع پروتئین کم چربی را انتخاب کنید!

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

 

گوشت های کم چربی، مرغ و ماهی و محصولات لبنی کم چرب و تخم مرغ از بهترین منابع غنی پروتئین برای کنترل مشکلات قلب و عروق است. اما در این بین هم باید مراقب باشید که از کم کالری ترها استفاده کنید به جای آنها که کالری بیشتری دارند. مانند سینه مرغ به جای بال یا ران مرغ.

ماهی یکی از مناسب ترین گزینه های گوشتی جات است. و لازم است بدانیکه انواع خاصی از ماهی دارای اسید های چرب امگا 3 هستند. که می توانند چربی های خون همچون تری گلیسیرید را کاهش دهند. بیشترین میزان اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های آب سرد مانند ماهی قزل آلا و شاه ماهی یافت می شود. منابع دیگر عبارتند از کتان، گردو، سویا و … است. حبوبات همچون لوبیا و نخود فرنگی و عدس از جمله منابع خوبی برای پروتئین هستند. و حاوی چربی کم و بدون کلسترول هستند. و همچنین می توانند جایگزین مناسبی برای گوشت باشند.

 6. سدیم را در غذای خود کاهش دهید!

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

 

خوردن میزان زیاد سدیم می تواند به فشارخون بالا به عنوان یک خطر بزرگ برای بیماری های قلبی عروقی کمک کند. کاهش سدیم یک بخش مهمی از رژیم غذایی قلب است چنانچه انجمن قلب آمریکا توصیه می کند: بزرگسالان سالم بیش از 2300 میلی گرم سدیم در روز مصرف نکنند که این مقدار برابر با یک قاشق چایخوری نمک می باشد. در غذاهایی که شما خودتان درست می کنید می توانید میزان سدیم موجود را کنترل کنید در حالیکه در غذاهایی که از بیرون خریداری می کنید مانند کنسروها و غذاهای فرآوری شده برای شما مناسب نیست. راه دیگر برای کاهش میزان نمک که شما می خورید این است که غذاهای آماده را با دقت انتخاب کنید. بسیاری از انواع ادویه ها در نسخه های کاهش یافته سدیم موجود هستند و جایگزین های نمک می توانند عطر و طعم دلخواه و موثر برای غذای شما را فراهم نماید.

 7. طرح پیش رو: ایجاد منوهای روزانه

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

توصیه های غذایی برای بیماران قلبی

 

شما می دانید که چه غذاهایی در رژیم غذایی قلب و رژیم غذایی شما وجود دارد و کدامیک از اینها محدود است. منوهای غذایی روزانه را با استفاده از 6 استراتژی ذکر شده در بالا ایجاد کنید. هنگام انتخاب غذا برای هروعده غذایی و میان وعده بر سبزیجات، میوه ها و غلات کامل تاکید کنید. منابع پروتئینی کم کالری و چربی های سالم را انتخاب کنید و غذاهای شور را حذف و محدود نمایید. تنوع را به گزینه های منوی خود اضافه کنید و مقدار ماده خوارکی مصرفی را در هر وعده در نظر داشته باشید. این هفت راهنمایی را در زندگی خود به کار ببرید و خواهید دید که خوردن غذاهای سالم و داشتن قلبی سالم امکان پذیر بوده و بسیار لذت بخش نیز می باشد. با برنامه ریزی به جا و جایگزینی چند مورد می توانید قلب خود را از خطر های ممکنه نجات دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست