استرس بخشی از زندگی روزمره همه انسان ها شده است و به هیچ عنوان نمی توان از آن فرار کرد. حال رابطه استرس و چاقی بسته به واکنش بدن تغییر می کند که اکثر این واکنش ها حالت فیزیولوژیک دارند. به این معنی شخص موقع استرس یبوست دارد یا مدام در حال رفتن به دستشویی است. این اختلال در برخی افراد به شکل خواب زیاد، چاقی و عادت به خوردن خود را نمایان می کند.

بنابراین خوردن زیاد منجر به چاقی می شود. که پیدایش این عارضه خود نیز میزان استرس را افزایش می دهد و شما باید قبل از خوردن به فکر تشویش های بعد از آن باشید. این تشویش تا حدودی لازمه زندگی است زیرا نبود آن باعث تنبلی ذهنی و جسمی می شود، همچنین اگر سطح آن بالا برود عملکرد بدن را به هم می زند.

کنترل رابطه استرس و چاقی

رابطه استرس و چاقی

مقابله با این موضوع به دو روش مساله دار و هیجان مدار تقسیم می شود.خوردن غذا زمان احساس تشویش هیجان مدار گفته می شود، زیرا در زمان تشویش عمل خوردن افزایش می یابد بعد از اتمام شما متوجه می شوید که با خود چه کرده اید. بنابراین مهمترین مسئله در مقابله با تشویش تغییر ذهن و نگرش خود در زندگی است.

رابطه بیولوژیکی استرس و چاقی

بر اساس رابطه استرس و چاقی زمانی که تشویش دارید میل به خوردن غذاهای چرب و شیرین در شما افزایش می یابد. بر اساس تحقیقات انجام شده هورمون های زیر در این اختلال تاثیر دارند.

سروتونین

با احساس تشویش میل به مصرف غذاهای چاق کننده و کربوهیدرات ها افزایش می یابد. مصرف کربوهیدرات منجر به ترشح هورمون سروتونین می شود که خود حس خوبی به شما منتقل می کند.

کورتیزول

تشویش های مزمن منجر به ترشح بیش از حد هورمون کورتیزول می شوند که این هورمون ها مسئول مدیریت مصرف انرژی و ذخیره سازی چربی هستند. البته از آنها به عنوان افزایش دهنده اشتها نیز نام می برند که موجب چاقی افراد می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست