تغذیه و فعالیت بدنی راهی برای مقابله با دیابت!

تغذیه و فعالیت بدنی در هنگام ابتلا به دیابت، بخش مهمی از زندگی سالم است. همراه با سایر موارد، پیگیری یک برنامه غذایی سالم و فعال بودن می تواند به شما کمک کند سطح قند خون خود را در حد مورد نظر حفظ کنید. همچنین قند خون خود را در محدوده هدف خود نگه دارید. برای کنترل قند خون خود، اگر شما هر ماده خوراکی را مصرف می کنید، باید با خوردن و نوشیدن با فعالیت بدنی و داروهای دیابت، تعادل داشته باشید. آنچه که شما انتخاب می کنید غذا خوردن و چقدر خوردن است. که متخصصین تغذیه به شما توصیه می کند. برای داشتن سطح قند خون تا حد ایده آل به آن اهمیت دهید.

دیابت

رژیم درمانی دیابت

 

فعال شدن بیشتر و تغییر در آنچه میخورید و می نوشید می تواند در ابتدا یک چالش به نظر برسد. شما ممکن است در ابتدا شروع به تغییرات کوچک کنید. و از خانواده و دوستان و تیم مراقبت های بهداشتی خود کمک بگیرید. فعالیت روزانه می تواند به شما کمک کند که سطح گلوکز خون، فشارخون و کلسترول را در محدوده هدف نگه دارید. و برای از دست دادن وزن یا ماندن در وزن سالم مناسب باشد و همچنین از به تاخیر انداختن مشکلات دیابت تاثیری به سزا داشته باشد. همچنین فعالیت های روزانه باعث می شود که در طول روز احساس بسیار بهتری به خود داشته باشید. و بتوانید انرزی بسیار بیشتری برای خود نگه دارید!

 اگر دیابت دارم چه غذاهایی بخورم؟!

دیابت

دیابت

شما ممکن است نگران باشید که داشتن دیابت به معنای از دست دادن غذاهایی است که از خوردن آنها لذت می برید! خبر خوب این است که شما هنوز می توانید غذاهایی که از خوردن آنها لذت می برید را بخورید اما ممکن است لازم باشد که بخشی کوچکتر و کمتر از آن چیزی که پیشتر استفاده می کردید بخورید.

نگار اصلانی با ایجاد یک برنامه غذایی مناسب برای دیابت کمک می کند تا شما به نیاز و خواسته هایتان دست پیدا کنید!

کلید درمان و مراقبت از بیماران دیابتی این است که غذاهای سالم از همه گروه های غذایی نوش جان کنید.

 گروه های غذایی مورد نیاز عبارتند از:

  •  سبزیجات:

کلم بروکلی، هویج، سبزی، فلفل دلمه ای و گوجه فرنگی

  •  نشاسته دار:

سیب زمینی، ذرت و نخود سبز

  •  میوه ها:

پرتقال، خربزه، انواع توت ها، سیب، موز و انگور

  •  دانه ها:

حداقل نیمی از دانه ها برای روز باید دانه هاپی کامل باشند همچون گندم، برنج، جو، دانه ذرت

  •  پروتئین

گوشت بدون چربی، مرغ یا بوقلمون بدون پوست، ماهی و تخم مرغ، لوبیای خشک و نخود ها

  •  لبنیات غیر چرب و کم چرب

پنیر، ماست، شیر کم چرب، شیر کم چرب

 اگر دیابت دارید، چه غذاها و نوشیدنی ها باید محدود شود؟

غذاهای سرخ شده و سایر مواد غذایی با چربی اشباع شده و چربی ترانس مواد غذایی با نمک زیاد، که سدیم نامیده می شود. شیرینی، آب نبات، و بستنی نوشیدنی هایی با قند اضافه شده مانند نوشابه معمولی به جای نوشیدنی های شیرین آب بنوشید. استفاده از جایگزین شکر در قهوه یا چای خود را در نظر بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست